Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
Vernisáž výstavy výtvarného oboru
17 18 19
20
Talentové zkoušky do ZUŠ
Ředitelské volno
21
Talentové zkoušky do ZUŠ
Ředitelské volno
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Umělecké obory > Hudební obor

Hudební obor

Základní umělecká škola Jožky Matěje Brušperk již více než padesát let nabízí prostřednictvím zkušených a kvalifikovaných pedagogů kvalitní výuku na nejrůznější hudební nástroje. Hudební obor umožňuje žákovi využívat hudbu jako prostředek vzájemné komunikace i k osobnímu uměleckému sdělení. Děje se tak prostřednictvím soustavného vzdělávání, aktivní poučené interpretace, poznávání hudební kultury a osvojení si základních teoretických znalostí.

V hudebním oboru můžete na naší škole studovat tato studijní zaměření:

Klávesové nástroje

  • hra na klavír, varhany, elektronické klávesové nástroje (keyboard)

Dechové nástroje

  • hra na zobcovou flétnu, příčnou flétnu, klarinet, saxofon, hoboj, trubku, pozoun, lesní roh, tubu

Strunné nástroje

  • hra na housle, violu, kytaru, cimbál

Pěvecké oddělení

  • sólový zpěv

Souběžně s výukou hudebního nástroje, příp. sólového zpěvu, probíhá výuka hudebně-teoretických předmětů – tzv. oblast recepce a reflexe hudby. Ta je v naší škole koncipována do předmětu Hudební nauka po dobu pěti let (jedna hodina týdně). Po první dva ročníky se žáci mírně hravou formou (hry, písně, rytmické doprovody a cvičení, pohyb) seznamují se základy hudební teorie. Od třetího do pátého ročníku se pak věnují bližšímu a hlubšímu zkoumání hudební teorie a obohatí si přehled o hudebních dějinách a hudebním kulturním životě vůbec. Tento předmět umožní žákovi orientaci ve světě hudby. Poskytuje mu vědomosti, znalosti a zkušenosti, které žák prakticky využije ve své hudebně-interpretační praxi. Zároveň jej také učí, jak využít a přenášet zkušenosti a dovednosti z praxe do poslechu a celkového vnímání hudby. Hudební nauka se snaží vychovat interpreta a posluchače, který je schopen propojit hudební teorii s praxí a více tak hudbu prožít a pochopit.

Od 4. ročníku základního studia I. stupně je žák rozvíjen nejen jako sólista, ale také jako spoluhráč v komorní a souborové hře nebo ve sborovém zpěvu. Tato oblast výuky kolektivní interpretace nabízí žákům zapojení v různých komorních seskupeních a instrumentálních souborech, pěveckých sborech, čtyřruční hře. V průběhu studia má žák možnost poznat i více hudebních souborů. Přehled hudebních souborů školy naleznete na stránce Hudební soubory.